Dragi prieteni,
În
săptămâna cultică 12-18 iulie 2020
ACTUL DE SFINȚIRE A OMULUI
se
celebrează
conform
calendarului: https://sites.google.com/view/comunitateacrestinilorro/calendare
*
Evanghelia
după Ioan 3:22-36 Mărturia
lui Ioan Botezătorul despre Isus
22 După aceea, Isus şi
ucenicii Lui au venit în ținutul Iudeii. Şi a
petrecut un timp acolo cu ei şi boteza.
23 Ioan boteza şi el în Enon,
aproape de Salim, pentru că acolo era apă din plin, iar oamenii veneau şi erau botezați.
24 Căci Ioan încă nu
fusese aruncat în închisoare.
25 Între ucenicii lui
Ioan şi un iudeu s-a iscat o dispută cu privire la curățire.
26 Au venit la Ioan şi
i-au zis: – Rabi, iată că
Cel care era cu tine de cealaltă parte a Iordanului, Cel pentru Care tu ai dat
mărturie, botează şi toți se duc la El!
27 Ioan a răspuns: – Un
om nu poate avea nimic dacă nu i-a fost dat din cer.
28 Voi înșivă îmi sunteți martori că am zis: „Eu nu sunt Christosul, ci eu am fost
trimis înaintea Lui.”
29 Cel care are mireasă
este mire. Dar prietenul mirelui, când stă şi îl aude, se bucură mult de glasul
mirelui. Această bucurie a mea s-a împlinit așadar.
30 El trebuie să crească,
iar eu să descresc.
31 Cel care vine de sus
este deasupra tuturor. Cel care este de pe pământ este pământesc şi vorbește lucruri de pe pământ. Cel care vine din cer este deasupra tuturor.
32 El depune mărturie
despre ceea ce a văzut şi a auzit, dar nimeni nu primește mărturia Lui.
33 Cel care primește mărturia Lui confirmă că Dumnezeu este adevărat.
34 Căci acela pe Care L-a
trimis Dumnezeu rostește cuvintele lui
Dumnezeu, pentru că Dumnezeu nu dă Spiritul cu măsură.
35 Tatăl Îl iubește pe Fiu şi a dat toate lucrurile în mâna Lui.
36 Cel care crede în Fiu
are viața veșnică, dar cel ce nu îl ascultă pe Fiu nu va vedea viața, ci mânia lui
Dumnezeu rămâne peste el[1].
Viața, Libertatea și Căutarea Fericirii
În anul al cincisprezecelea al domniei
lui Tiberiu Cezar, pe când Pilat din Pont era dregător în Iudeea; Irod, cârmuitor al Galileii; Filip,
fratele lui, cârmuitor al Ituriei și al Trahonitei; Lisania,
cârmuitor al Abilenei; și în zilele marilor preoți Ana și Caiafa, Cuvântul Lui Dumnezeu
a vorbit lui Ioan, fiul lui Zaharia în pustie.
Și Ioan a venit prin tot ținutul din
împrejurimile Iordanului, și propovăduia botezul pocăinței pentru iertarea păcatelor, după cum este scris în cartea
cuvintelor prorocului Isaia:
Iată glasul celui ce strigă în
pustie;
Pregătiți calea Domnului;
Neteziți-I cărările;
Orice vale va fi astupată, orice
munte și orice deal vor fi prefăcute
în loc neted;
Căile strâmbe vor fi îndreptate
și drumurile zgrunțuroase vor fi netezite;
Și orice făptură va
vedea mântuirea lui Dumnezeu.
Ioan zicea noroadelor care veneau
să fie botezate de el: „Pui de năpârci, cine v-a învățat să fugiți de mânia care vine? Faceți, dar, roade vrednice
de pocăința voastră, și să nu vă apucați să ziceți în voi înșivă: Avem pe Avraam ca tată!. Căci vă spun că Dumnezeu din
pietrele acestea poate să ridice fii lui Avraam. Iată că securea a și fost înfiptă la rădăcina pomilor: deci, orice pom
care nu face rod bun, va fi tăiat și aruncat în foc.”
Noroadele îl întrebau și ziceau : „Atunci ce trebuie să facem?” Drept răspuns el
le zicea: „Cine are două haine să împartă cu cine n-are niciuna. Și cine are de mâncare să facă la fel”. Au venit și niște vameși să fie botezați și i-au zis: „Învățătorule, noi ce trebuie să facem?”
El le-a răspuns: „Să nu cereți nimic mai mult peste ce v-a
fost poruncit să luați.”
Niște ostași îl întrebau și ei și ziceau: „Dar noi ce trebuie
să facem?” El le-a răspuns: „Să nu stoarceți nimic de la nimeni
prin amenințări, nici să nu învinuiți pe nimeni pe nedrept,
ci să vă mulțumiți cu lefurile voastre.”
Fiindcă norodul era în așteptare și toți se gândeau în inimile
lor cu privire la Ioan dacă nu cumva este el Christosul, Ioan, drept răspuns, a
zis tuturor: „Cât despre mine, eu vă botez cu apă; dar vine Acela care este mai
puternic decât mine și Căruia eu nu sunt vrednic
sa-I dezleg cureaua încălțămintelor. El vă va
boteza cu Duhul Sfânt și cu foc; Acela are lopata în
mână, își va curăți aria cu desăvârșire și își va strânge grâul în grânar, iar pleava o va arde într-un foc
care nu se stinge.” (Luca 3)
De-a lungul istoriei Israelului
și Iudeii, conștiența umană a fost exprimată
în mod repetat de către proroci, unul după altul. Ceea ce au rostit drept vocea
conștienței națiunii a fost de multe ori
exprimat drept Cuvântul lui Dumnezeu, care a ajuns la proroci. De aceea, nu
este surprinzător să auzim că a ajuns Cuvântul lui Dumnezeu la Ioan Botezătorul
la începutul misiunii sale.
Odată cu trezirea conștienței, ne apare imediat întrebarea:
Ce ar trebui să fac? Auzim această întrebare de trei ori, de la trei grupuri
diferite de oameni, adresată lui Ioan Botezătorul. Fiecărui grup, Ioan
Botezătorul i-a dat un răspuns diferit.
Oamenilor de rând din primul
grup le-a răspuns să își împartă avuția cu cei mai puțin norocoși. Aceasta ar putea fi
începutul unei serii de fapte exterioare. Dacă aceste fapte devin o atitudine
interioară prin schimbarea inimilor și a modului de a gândi,
atunci poate apărea sentimentul: cât timp oricare dintre frații și surorile mele nu sunt fericiți, nici eu nu pot fi pe deplin fericit.
Vameșilor din cel de-al
doilea grup li s-a spus: Colectați doar ce vi se cere să colectați. Pentru ei, schimbarea inimilor și a modului de a gândi îi
poate trezi și astfel pot realiza: „Am libertatea să colectez cât pot și să mă înstăresc cu partea pe care o pot păstra. Această
libertate poate fi asuprită surorilor și fraților mei; trebuie să îmi temperez libertatea.”
Ostașilor din cel de-al
treilea grup li s-a spus să se mulțumească cu lefurile care le
sunt menite și să nu ceară oamenilor ceea ce
legea le permite să ceară. Schimbarea inimilor și a modului de a gândi,
transformă ostașii din cuceritori în protectori
ai vieții.
În aceste zile ne putem gândi
la drepturile noastre inalienabile la viață, libertate și la căutarea fericirii.
Mesajul lui Ioan Botezătorul poate fi un ghid către ceea ce aceste drepturi pot
însemna cu adevărat pentru noi și pentru lume.
Michael Brewer
Traducere:
Claudiu David
Imagine:
Artist necunoscut (https://pin.it/3REIAv1)
[1]Bock, Emil -
Cel ce crede în Fiu are viață atemporală. Cel care nu crede în Fiu
nu va vedea viața adevărată. Iar deasupra lui plutește mânia divină în locul
propriei ființe superioare.

Comentarii
Trimiteți un comentariu